perlu ke..??perlu lahh

Assalamualaikum..hurm..buat kali niy,paan nk story r ckit..
 "sahabat sampai ke syurga"
paan sayang semua kawan2 paan..
seyesly..xcaya suda...ha2
dan sebenarnya*yuna,pnjam jap tajuk lgu.kah2.
bukan mudah untuk kita mnyangi kawan lebih dari dri sniri..
sangat sukarlah , tp, kita kena usaha sdaya upaya..
sayangilah kawan2 anda sebelum terlambat..tapiiiii
kadang2 tu kwan2 kita niyh bukan tahu yg kita sayang akan dia,,
bole wat donoo ja..sakit hati kott..!
Btw..kita kena usaha untuk jd yg terbaik..
walaweyhh...hari ini mgkin hari kita,tp, besok2 mana kita nk taw,,,
paan ada story mnarik  nk kongsi ngn uollz semua
*wah2,bajet mcm ramai ja nk baca.
ginilahh,paan ada sorang kawan tyme sekola dulu..
paan niyh baik la ngn dia..mkn spinggan,tido sbantal.mandi je lain2..kah2..
tp, paan dpat rasakan yg dia ni mcam mmpergunakan paan..
sakit hati kot..paan bnyk tlong dia even paan sndiri pon xtaw napa paan
mudah sngt nk tlong dia,tp kalo org lain agak susahlah..*aku ni bukan baik sngat
smpai satu masa tu,,dia suruh paan tlong belikan mkanan untuk dia..dan pergi hantar kat dia
*wah2,,bajet mcm anak raja laa hang niyh..
tp,paan xpenah kisah pon..even tyme tu paan trpaksa BERMOTOSIKAL
*tyme tu,aku mana qeti bawak keta g,,adoii
..paan mnunggang 1 jam kot nk g kt dia..pegi balik 2 jam dah...
tp,bukan nk bkira sngt.just yang paan kcewanya,,dia xhargai lngsung...
ucap trima kasih pon dak.. *dasar kawan tak guna...kahkah
jadi,,pengajarannya..hargailah kawan2 kita...
kdang2 tu..ada jugak kawan2 kita yg mnjengkelkan(btoi ka prkataan niyh??)
tp, ingtlah,,kdangkala, kita juga mnjengkelkan dimata org lain..
so,samalah kita berusaha mmperbaiki diri mnjadi kawan yg baik..
bersahabatlah sampai ke syurga..
jadikn hubungan antara kawan seperti rantaian tasbih yg mungkin tidak terputus..
sayangilah mereka sepertimana mnyanyangi diri kita sndiri..
kAWAn adalah CERMINAN diri kita..
jika baik dia,maka baiklah kita..
"bersahabatlah dengan si penjual minyak wangi, walaupun kita tidak mmpu mnjadi wangi sepertinya
sekurang-kurangnya,kita akan mndapat tempias bauan wangi e2"
agak panjang la entri paan untuk kali ini..sehingga bertemu lgi..daaa..!

0 comments:

Post a Comment

InSaN bIasa dEr...

IsMi MohAmAD fArhAN bIN abdUlLAh
nAMa CoMeY SaYA :: PaaN..
JaDi,aNda Smua BoLEY lA pNggEY sAYE ::PaAN
SbAB sAYa mmG CoMeY::*lalala
InI bLoG sAyE,sukA HaTi SayE nk tULiS apEPon..ha3

TeRuNa KiDaL yG SaTU..

Arti perasaan

Dikala aku merindu

Ingin kutulis sejuta syair indah

Ingin rasanya aku berkisah

Tentang semua kekangenanku


Di saat ini seolah aku sulit mencari

Dermaga yang berairkan tinta emas

Dan pena antik untuk mengukirnya

Aku takut terdampar di pulau sana

Yang penuh dengan ketidakpastian


diKalA tRkEna PnyaKiT BOrinG YG sEriuS..

Bingkai kehidupan

Masa demi masa berlalu sudah, Kemana kaki jalan melangkah Liku-liku kehidupan mengukir sejarah ,Kini saatnya berpotret diri, Berbenah dari segala keburukan, Meningkatkan semua kebaikan

Kala malam semakin larut,Aku terpaku di dalam kesunyian,Terdiam menatap ilusi kesendirian,Diriku seakan terbiar dalam kehampaan

,Kebekuan jiwa menjelma,Kedinginan nurani selalu menemani,Aku merindu tentang kehangatan,Aku bermimpi tentang keindahan





Followers

Powered by Blogger.

Copyright © / ::mR.KidAL.BeRcELoTeh::

Template by : Urang-kurai / powered by :blogger